Teoriundervisning

Rungsted Sejlklub udbyder undervisning i den teoretiske del af duelighedsprøven i sejlads for fritidssejlere. Undervisningen starter i februar og forløber hen over vinteren med afsluttende prøve forventet i marts.

Undervisningsforløbet dækker følgende emner:

• Søvejsregler
  • Navigation
  • Søsikkerhed og brand
  • Beskyttelse af havmiljøet

Mødedatoer

Vi mødes om aftenen kl. 19-21 på følgende dage:

• Torsdag 1. februar 2024
  • Torsdag 8. februar 2024
  • Torsdag 22. februar 2024
  • Torsdag 29. februar 2024
  • Torsdag 7. marts 2024
  • Torsdag 14. marts 2024

Kurset afsluttes med teoriprøve. Prøvedatoen er endnu ikke fastlagt.

Har man slet ingen sejlererfaring i forvejen, anbefaler vi, at man tager første år i den praktiske del af sejlskole, før man deltager i teoriundervisningen, men dette er ikke et krav.

Pris

Prisen for at deltage i kurset er 950 kr. Bemærk, at prisen ikke inkluderer prøvegebyr, samt at der må påregnes udgifter til bøger, søkort og redskaber herudover.

Det er naturligvis en forudsætning for at deltage, at man er aktiv medlem af klubben. Se nærmere vedrørende klubbens kontingentsatser her.

Tilmeldingen er lukket.

Log ind

Er du tilmeldt teoriundervisningen, kan du logge ind her på siden for at tilgå opslagstavlen.